Podcaster gesucht

MediaToob ist ein neuer Service, der die Verbreitung von Podcasts auf dem Handy fördern will. Anders als beispielsweise die mobile Schnittstelle für podcast.de bietet MediaToob dafür eine Software für Mobiltelefone an.

  • MediaToob will allow you to expose your podcast worldwide.
  • MediaToob will allow you to reach users who have a mobile phone but not an iPod.
  • You can use the exact same podcast. There is no need to create a unique mobile version.
  • MediaToob is working closely with a Tier 1 operator in German with the goal of launching a MediaToob-based mobile podcast service at a low fixed monthly fee in mid-2007, so it is a great opportunity for you to get involved.
  • Your podcast, and its icon and description will be displayed visibly on the MediaToob site for the world to see. Furthermore, on the site, a German flag will lead to a German section. Your podcast will be displayed as one of the premier podcasts from Germany. Finally, a “podcast of the week” feature on the site will allow exclusive exposure to different podcasts on a daily rotating basis.
  • MediaToob is a unique technology that pushes the latest podcast episode automatically to the mobile phone, such as overnight. Your latest show is accessible immediately on the phone, always one click away. Off-line, even on the subway.
  • It is easy to both join and remove yourself from the service.

Wer an einer Teilnahme im Programm des Service interessiert ist, lädt sich das Dokument
(Download PDF) mit den genauen Details herunter und findet dort die Anweisungen wie teilgenommen werden kann.

Update: Der Dienst Mediatoob wurde in der Zwischenzeit eingestellt.

Über Fabio "Mr. Podcast" Bacigalupo

Seit Ende 2004 betreibt Fabio Bacigalupo das Podcast-Portal podcast.de als zentrale Anlaufstelle für die Podcast-Nutzung in Deutschland. 2010 launchte er den auf Podcast-Hosting spezialisierten Dienst podcaster.de für die Allgemeinheit. Mittlerweile betreibt er auch das Podcast-Label podlabel mit und fungiert als Co-Geschäftsführer beim Podcast-Vermarkter audiotakes.
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